تاب دوری ماه را ندارم!

خشکسالی شده، ای بارش باران برگرد!

جانشین خلف پیر جماران برگرد!

نفست حافظ این شهر گناه آلود است!

نازنین رهبر ما زود به تهران برگرد!

**********************

سرود و شعر و شعارم امام خامنه ای است

گل همیشه بهارم امام خامنه ای است

پس از خدا و رسول و ائمه اطهار،

تمام دار و ندارم امام خامنه ای است

**********************

شهر تهران، چون کنون از دل و دلبر خالیست

عشق! برگرد که حال من و دل طوفانیست

وقت آنست که با حضرت حافظ خوانیم:

ماهم این هفته برون رفت و به چشمم سالیست

.....

***مناجات خمس عشر***

خدایا از نفسی که فراوان به بدی فرمان می دهد به تو شکایت می کنم ، همان نفسی که شتابنده به سوی خطا ، و آزمند به انجام گناهان، و در معرض خشم توست ، نفسی که مرا به راه هلاکت می کشاند ، و هستی ام را نزد تو از پست ترین تباه شدگان قرار می دهد ، بیماریهایش بسیار ، آرزویش دراز است ، اگر گزندی به او در رسد بی تابی می کند ، و اگر خیری به او رسد از انفاقش دریغ میورزد ، به بازی و هوسرانی میل بسیار دارد ، از غفلت و اشتباه آکنده است ، مرا به تندی به جانب گناه می راند ، و با من در توبه و ندامت امروز و فردا می کند.

                                                                                                  *مناجات خمس عشر*

عکسهاي ميوه‌اي(عکسهاي جالب)


*****ستاره و ابر*****

بياموزيم که

                اگر ستاره نيستيم،

                                        ابر هم نباشيم

                                                             که جلوي درخشش ستاره ها را بگيريم.


آيا تو با من راست بوده‏اى ؟

 مجاهد مقرى گويد : پيش ابو عمرو بن علاء بودم و او هرگز به اختيار خود امامت در نماز نكردى ، در روزى او را به زور به امامى داشتند و پيش فرستادند ، چون پيش اندر آمد و مردم را گفت : « اِسْتَووا » چنان كه بر شريعت آمده است كه مصطفى صلوات اللّه عليه وآله فرمود : چون صف گيريد راست بايستيد كه هرگاه مخالف ايستيد دل‏هاتان مخالف گردد و كتف‏ها اندر دوزيد تا ديو ميان شما راه نيابد و چشم‏ها به سجده‏گاه داريد تا دل‏هاتان پراكنده نگردد .
پس چون ابوعمرو گفت : « استووا » بيهوش گشت و بيفتاد و تا ديگر روز به هوش نيامد ، پرسيدند كه تو را چه افتاده ؟ گفت : من شما را گفتم كه راست بايستيد ، بر دل من خاطرى آمد از حق تعالى كه اى بنده ! تو با من طرفة العينى راست بوده‏اى تا خلق مرا همى گويى كه راست باشيد ؟ !


                                                                                       *www.erfan.ir* 

******دلـــــدار******

منم شيدا و مست روي دلدار
منم گردي ز خاك روي دلـدار
منم در عشق دلبر شهرة شهر
ندارم قبله جز ابروي دلـــدار

                                                            
                                                     *www.erfan.ir*

نوک مداد

کاش به زماني برگردم

                                که تنها غم زندگي ام،

                                                               شکستن نوک مدادم بود.

چرا به حضرت هاشم، هاشم می گویند؟

هاشم به معنی شکننده و خردکننده است و این لقب عمروالعلی پسر عبد مناف و جدّ حضرت رسول(ص) می باشد و چون وی در سال قحطی در مکه شتران خود را می کشت (و برای درست کردن غذا استخوان های آنها را می شکست) و ترید آبگوشت به مردم می داد ملقب به هاشم گردید و بنی هاشم از نسل همین شخص می باشند.

 

                                                          *هزار و یک چرا، علی سالک*

فرعون و شيطان(داستان انگور و مرواريد)

روزی فرعون خوشه انگوری بدست داشت می خورد ناگاه شیطان به صورت مردی داخل مجلس شد، فرعون گفت: آیا کسی هست که این خوشه انگور را مروارید کند؟ شیطان گفت: بلی من، پس اسمی از اسماء الله را خواند و آن خوشه مروارید شد، فرعون تعجب کرد، شیطان گفت: مردم مرا با این استادی به بندگی قبول ندارند و تو را با این خریّت و بی کمالی به خدایی قبول دارند.

اين بگفت و غايب شد.