اختلاف سن دو برادر دوقلو:

از اميرالمؤمنين(ع) پرسیدند: کدام دو برادر دوقلو بودند که دریک روز متولد شده و در یک روز وفات کردند و عمر یکی از ایشان پنجاه سال و دیگری صدو پنجاه سال بود؟

فرمود: عزیر و عزیره بوده اند که در یک روز به دنیا آمدند و عزیر صدسال مرده بود و خداوند او را زنده کرد و پس از مدتی هر دو در یک روز وفات نمودند.

 

               *قضاوت‌های‌علی(ع)/آیت‌اله محمدتقی شوشتری*

پس از اهانت به قرآن در آمریکا، تنها در واشنگتن 180 نفر از مسیحیان مسلمان شدند

به دنبال اعلام قرآن سوزی در سالروز حمله به برج های دو قلو در آمریکا، از سوی یک کشیش نمای مسیحی در ایالت فلوریدا، گرایش غیر مسلمانان به اسلام به شدت گسترش یافته است

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ به نقل از منابع خبری در آمریکا، پس از اعلام قرآن سوزی توسط یک کشیش نمای مسیحی و توهین به قرآن در روزهای بعدی، گرایش به اسلام گسترش یافته و تا کنون تنها در پایتخت آمریکا 180 نفر از غیر مسلمانان مسلمان شده اند.
«محمد ناصر» رییس مرکز اسلامی واشنگتن گفت: از زمان تهدید به هتک حرمت قرآن از سوی کشیش فلوریدا و مخالفت با احداث مسجد در نیویورک گرایش به اسلام به شدت گسترش یافته و در واشنگتن 180 نفر مسلمان شده اند.
وی گفت: در 12 سال گذشته هر سال یکصد باب مسجد در آمریکا احداث شده و تعداد مساجد احداث شده در این سالها به 1200 باب رسیده است که این امر نشان از گسترش سریع اسلام در این کشور دارد.
محمد ناصر گفت: آنچه اعجاب آور است، این است که تازه مسلمانان آمریکایی خود به مبلغان دینی تبدیل می شوند و اسباب گسترش بیشتر اسلام را فراهم می نمایند.

قرآن درون سينه ما خانه كرده است، آتش بياوريد و بسوزيد قلبمان

قرآن به نيزه بود علي گفت اي جهان
قرآن ناطق است كنون در حضورتان

اين برگ‌هاي مصحف قرآن كه بر ني است
در جان من نشانده خداوند آسمان

قرآن منم كه آيه تطهير با من است
قرآن علي است سوره كوثر عديل آن

در پلك‌هاي من شب «واليل» روز شد
«والشمس» از نگاه پر از نور من عيان

تكرار آيه‌هاي «هم الغالبون» منم
«يا ايها الذين» گرفتار در زمان

قرآن ناطق است علي تا هميشه‌ها

قرآن كاغذي است كه بر نيزه‌ها روان


ادامه نوشته

ولايت فقيه از نگاه حضرت آيت الله مصباح يزدي

هر کس بايد به بصيرت خود بيافزايد و ما خداوند را شکر مي کنيم که در رأس هرم حکومت اسلامي، مقام معظم رهبري است که بصيرتش از همه مدعيان بيشتر است و اين نعمت آنچنان بزرگ است که هرچقدر هم شکر کنيم کم است ....

دشمن با اصل اسلام دشمني مي کند و دشمني آنها با ولي فقيه به اين دليل است که ولي فقيه نماينده امام و نماينده خداست. مشکل دشمنان اين است که ولايت فقيه را نمي توانند بخرند، ولي فقيه از هيچ چيز نمي ترسد، ايران خاري در چشم دشمنان است و آنها اعتراف کرده اند که درمقابل ايران نتوانسته اند کاري کنند و همه هدفشان اين است که ولايت فقيه را از بين ببرند.

 

                                                                   *علاّمه آيت الله مصباح يزدي*


کلام بزرگان

آدمی عاقل تر است که می داند عقلش کم تر است. سقراط

***

بدترین مردم کسی است که مردم از ترس او را احترام کنند.

حضرت محمد(ص)

***

عفو، نشانه بلندی فکر و انتقام، علامت کوتاهی فکر است. سقراط

عظمت آفرينش

شعري عارفانه از استاد حسين انصاريان، رئيس مرکز دارالعرفان شيعي

دلي دارم كه ساماني ندارد
بجز حال پريشاني ندارد
غمي كز داغ هجر يار دارم
گمانم هست پاياني ندارد

                                                    *
استاد حسين انصاريان*

جهان بی بنیاد

مجودرستی‌عهدازجهان‌بی‌بنیاد         که‌این‌عجوزه‌عروس‌هزارداماداست

که‌ای‌بلندنظرشاهبازسدره‌نشین       نشیمن‌تونه‌این‌کنج‌محنت‌آباداست

تو را،ز کنگره عرش می زنند صفیر    ندانمت‌که‌دراین‌دامگه‌چه‌افتاداست

 

                                                *کشکول طبسی/ سیدعلینقی طبسی حائری*


 

کليدهاي شادي

* به خود احترام بگذارید؛ امکان ندارد شما لباس نامرتب داشته باشید و احساس شادابی و نشاط کنید.

* بدانید چه کاری می خواهید انجام دهید؛ امروز چه کاری؟ فردا چه کاری؟

* ضعیف ترین و قوی ترین حلقه ارتباط خود را مشخص کنید؛ ضعف ها را نگهدارید، مبادا پاره شود! قوی ترین ارتباط را قوی کنید.


سود ورع

 ابن سيرين مردى بزّاز بود ، مى‏گويد : در بازار شام در مغازه خود براى فروش پارچه نشسته بودم ، زنى جوان وارد مغازه شد در حالى كه حجاب كامل اسلامى را رعايت كرده بود !
از من درخواست چند نوع پارچه كرد ، آنچه مى‏خواست به او عرضه كردم ، گفت :  پسر سيرين ! اين‏بار پارچه سنگين است و مرا طاقت حمل آن به منزل نيست ، شما اين‏بار را به خانه من بياور و در آنجا قيمتش را از من بستان .
من بى‏خبر از نقشه شومى كه او براى من كشيده ، بار پارچه را به دوش گذاشته و به دنبال او روان شدم ، چون وارد دالان خانه گشتم درب را قفل زد و حجاب از روى و موى برداشت و در برابر من كمال طنازى و عشوه‏گرى آغاز نمود ، تازه بيدار شدم كه به دام خطرناكى گرفتار آمده‏ام ، بدون اين كه خود را ببازم ، همراهش به اطاق رفتم ، او را خام كردم ، سپس محل قضاى حاجت را از او پرسيدم ، گفت : گوشه حيات است ، به محل قضاى حاجت رفتم ، در آنجا از افتادن به خطر زنا به حضرت دوست ناليدم ، آن گاه تمام هيكل و لباسم را به نجاست آلوده كردم و با همان منظره نفرت‏آور بيرون آمدم .
چون زن جوان مرا به اين حال ديد سخت عصبانى شد و انواع ناسزاها را نثار من كرد .
سپس درب خانه را گشود و مرا از خانه بيرون كرد ، به منزل خود رفتم ، لباس‏هايم را عوض كردم و بدن را از آلودگى شستم ، عنايت خدا به خاطر ورعى كه به خرج دادم هم چنان كه به خاطر ورع يوسف ، شامل حال يوسف شد شامل حالم شد و از آن پس در غيب به روى دلم باز شد و علم تعبير خواب به من مرحمت شده و بخشيده شد .

*حکايت عبرت آموز/ شيخ حسين انصاريان*


خواص برخی از سوره های قرآن

خواندن سوره حشر: هر چیز برایش صلوات فرستد و استغفار کند.

خواندن سوره جن: از شر جنّ و جنیّان و قرض برطرف شود.

خواندن سوره نبأ: زیارت خانه خدا




نشانه خدا:

مردی نزد حضرت امیر آمده و گفت یاامیرالمومنین به چه دلیل و نشانه ای، خدایت را شناخته ای؟

فرمود: «به واسطه شکستن عزم ها و آرزوها و چون بر انجام کاری تصمیم گرفتم، قضاء خدا مانع گردید و مقصودم عملی نشد. پس فهمیدم تدبیر کننده و عاقبت اندیش دیگری است.»

پرسید چه چیز سبب شد که خدا را سپاسگزاری بنمایی؟

فرمود: «دیدم که چه بلاهای زیادی از من دور کرده و بر دیگری وارد ساخته است، پس فهمیدم که بر من منت گذاشته و من هم او را شکر نمودم.»

پرسید: چه چیز باعث شد که به ملاقات و دیدار او علاقمند می باشی؟

فرمود: «چون دیدم که آیین فرشتگان و پیامبرانش را برای من برگزیده و نعمت را برای من تمام کرده، پس دانستم که خدایی که این چنین مرا مورد علاقه و محبت قرار داده هرگز فراموشم نخواهد کرد و به همین سبب به دیدار او مشتاقم.»

 

                                       *قضاوت های علی(ع)/ آیت اله محمدتقی شوشتری*


انتظار منجي

صبح بي رنگ تو بعدازظهر يک آدينه دارد

بي تو حتي مهرباني حالتي از کينه دارد

********************************

بي تو مي گويند تعطيل است کار عشق بازي

عشق، اما کي خبر از شنبه و آدينه دارد

********************************

خواستم از رنجش دوري بگويم، يادم آمد

عشق با آزار خويشاوندي ديرينه دارد

********************************

روي آنم نيست تا در آرزو، دستي برآرم

اي خوش آن دستي که رنگ آبرو از پينه دارد

*******************************

جغد بر ويرانه مي خواند به انکار تو اما

خاک اين ويرانه ها بويي از آن ويرانه دارد

*******************************

در هواي عشق تو پر مي زند با بي قراري

آن کبوتر چاهي زخمي که او در سينه دارد

*******************************

ناگهان قفل بزرگ تيرگي را مي گشايد

آن که در دستش کليد شهر پر آيينه دارد


                                                           *دکتر قيصر امين پور*


لگد نکنيد اينهمه موسي و عيسي را!!!!!!

آهای مردک! که شیر خورده ای از پستان گوساله سامری که این چنین هار شده ای. پای نجس خود را بردار از روی این کتاب. این کتاب، کلام همان خدایی است که به تو روزی می دهد. تو اگر یهودی هستی، کتاب مقدس ما مسلمین سرشار است از سخن خدا با کلیم الله. موسی را لگد نکن که تو داری لگد به پیامبر خود می زنی. حواست کجاست؟ تو اگر مسیحی هستی، کتاب مقدس ما مسلمین سرشار است از اسم عیسی. آتش نزن دامن مریم را. نکن این کار را. تو یک بار در اورشلیم سهم پیامبرت را با طعنه به مریم دادی و به دروغ از قول خودت انجیل نوشتی و نوشتی که عیسی پسر خداست. موسای کوچک از شر شما به نیل پناه برد و عیسی را اگر با شما باشد عاقبت روزی بر دار می کنید. ما در ابوغریب فهمیدیم که شما مسیحی نیستید و در غزه و کرانه باختری حتم کردیم که شما یهودی نیستید. شما “مسیحی – صهیونیست” هستید. پدرتان فرعون است اما مادرتان آسیه نیست....


دنیا بداند

حسین وقرآن

باید بماند....


                                              *حسين قدياني/ قطعه 26*

ادامه نوشته

عالمان بي عمل، مدعيان پر ادعا و ....

چرا به یهود، یهود می گویند؟

در وجه نامگذاری آن چند قول وجود دارد:

1-     از هود به معنی توبه است چون آنان از پرستش گوساله بازگشتند و توبه کردند.

2-     از یهوذا که نام بزرگترین فرزند یعقوب است گرفته شده که بعد از تعریب، ذال به دال تبدیل شده است.

3-     یهود اسم جمع است که مفردش یهودی است.

4-     یهود مشتقّ از هدایت می باشد همانطور که قرآن می فرماید:«الذین هادوا»

 

 

                                                           *هزار و یک چرا، علی سالک*

حجاب خواهران مسلمان كوبنده‌تر از خون سرخ من است

در بخشي از وصيت‌نامه شهيد «عليرضا كُرد افشار» فرمانده گردان امام حسن (ع) آمده است: «از خواهران مسلمان مي‌خواهم حجاب خود را حفظ نمايند؛ زيرا حجاب آنها كوبنده‌تر از خون سرخ من است. حجابشان تيري است بر قلب دشمنان اسلام».

ادامه نوشته

شعري در محکوميت به آتش کشيدن قرآن در امريکا

تو كشيده‌اي به آتش، دل عاشقان نه قرآن
ز چنين سياهكاري، شده رو سفيد شيطان

بخدا مسيحيان هم ز چنين جفا ملولند
ز چنين جفا كه كردي، توي بي‌حيا به فرقان

چه غم اينكه آتش تو، بكشد به مصحف حق
به خدا به حق قرآن، كه شده است عصر ايمان

تو چه مي‌كشي به آتش، كلمات دين و دل را؟
كه خداست صاحب آن و خودش بر آن نگهبان

نه به كاغذ و نه دفتر كه كتاب آسماني
شده حك به جان عاشق، شده حك به قلب انسان

تو پليد و رو سياهي، كه كني چنين گناهي
كه چنان تو گاهگاهي، بكنندمان پريشان

ز چنين سياه كاري، تو جهان به خشم آري

همه‌ي جهان بماند، چه كني به خشم ايران؟

.

.

.

                                                                *امير عاملي*



طنز *** مؤنث ***

 مؤنث

معلم: چرا در زبان عربی، زمین یه کلمه مؤنثه؟

شاگرد: چون هیچ کس نمی دونه سن دقیقش چنده!