صدام در آبان ماه 1359 طي مصاحبه اي گفت: ما از تجزيه و انهدام ايران ناراحت نمي شويم و صريحا اعلام مي داريم که در هر شرايطي که اين کشور دشمني بورزد هر فرد عراقي و يا شايد هر عربي مايل به تقسيم ايران و خرابي آن خواهد بود.

طارق عزيز معاون وقت نخست وزير عراق نيز اعلام کرد وجود پنج ايران کوچکتر بهتر از وجود يک ايران واد خواهد بود.... ما از شورش ملتهاي ايران پشتيباني خواهد کرد و همه سعي خود را متوجه تجزيه ايران خواهيم نمود.