«عَجِبْتُ لِمَنِ اخْتَبَرَ الدُّنْیَا وَ تَقَلُّبَهَا کَیْفَ یَطْمَئِنُّ اِلَیْهَا»

در شگفتم که چگونه کسی که دنیا را آزموده و تغییرات آن را به چشم خود دیده باز دل به دنیا  می بندد.

                                                        *بحارالانوار، جلد 75، ص 450*


وه! ديده چقدر مرگ ماهي‌ها را                 اين جزر و مد و تلاطم دريا را

دل‌بسته دوباره هم بر اين موجاموج           انگار که بسته ديده‌ي بينا را